پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:11 - 1398/10/23

والدین بخوانند/بهترین تغذیه برای مدرسه بچه ها

تغذیه دانش آموزان در دوران تحصیلی اهمیت زیادی دارد اگر تغذیه مناسب نباشد ، به مرور دچار ضعف می شود و این ضعف باعث اختلال در فرایند رشد او خواهد شد.

کارگر آنلاین: تغذیه دانش آموزان در دوران تحصیلی اهمیت زیادی دارد اگر تغذیه  مناسب نباشد ، به مرور دچار ضعف می شود و این ضعف باعث اختلال در فرایند رشد او خواهد شد.
 


 اصول تغذیه درست در دوران تحصیل :

محصلان به همه موادمغذی نیاز دارند
اگر فردی به عنوان یک محصل یا یک دانشجو می خواهد از حداکثر پتانسیل ذهنی و جسمی خود استفاده کند باید تمام موادمغذی شامل املاح و ویتامین ها و موادمغذی ماکرو و میکرو برای هر فردی به طور متعادل و با توجه به مقدار نیاز فرد به بدن او برسد.

 دخترهای محصل مراقب کمبود آهن باشند
دخترها در سنین بلوغ باید مراقب کمبود آهن، روی، ید، ویتامین D و کلسیم باشند چون کمبود این ویتامین ها و مینرال ها شایع است و چه بسا کمبود هر یک از آنها می تواند روی عملکرد فیزیولوژیک و مکانیسم ها مغز و بدن تاثیر گذار باشد.

بنابراین در ساعات زنگ تفریح بهتر است میان وعده هایی از گروه میوه ها، سبزیجات و صیفی جات یا شیر و لبنیات گنجانده شود تا بچه ها بتوانند در طول روز و البته به فاصله هر 2 یا 3 ساعت از آنها مصرف کنند.

 هله هوله خوری ممنوع!
 مصرف خوراکی های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس یا اسنک های شور مانند چیپس، پفک و حتی خوراکی های خیلی شیرین مثل کیک ها و نوشابه های گازدار بدترین انتخاب ممکن برای زنگ تفریح بچه ها هستند.

  چون این نوع خوراکی ها در یک لحظه قندخون را سریع بالا می برند و سیری کاذب ایجاد می کنند.

 آب را جرعه جرعه باید نوشید
 افراد باید کوچک ترین خشکی دهان را با نوشیدن جرعه آب پاسخ بدهند و اجازه ندهند کم آبی که می تواند روی عملکرد ذهنی تاثیر گذار باشد، اتفاق بیفتد.

 سبزیجات را جدی بگیرید
مصرف سبزیجات، صیفی جات و میوه ها به عنوان میان وعده یا همراه وعده های اصلی بسیار توصیه می شود .

 صبحانه مهم ترین وعده غذایی است
 مهم ترین وعده خوراکی صبحانه است. گویی اینکه اگر صبحانه در زمان، مقدار و شرایط مناسب مصرف شود به نوعی تنظیم کننده حالت های گرسنگی و اشتها طی روز خواهد بود.

 فاصله بین وعده های غذایی طولانی نشود
فاصله بین وعده های غذایی در طول روز باید منظم و  نباید خیلی طولانی شود چون باعث افت قندخون و در نتیجه ایجاد اختلال های ذهنی و یادگیری بچه ها خواهد شد.
منبع: ایران ناز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین